ARCHALTFOTOKONZERV

Történeti és/vagy alternativ fototechnikák, fotokonzerválás és minden ami ezzel kapcsolatos: hírek, események, kiállítások, tanfolyamok, mittudomén. A http://archfoto.n1.hu/-s honlapom melléklete aktualitásokról.

HTML

Utolsó kommentek

Linkblog

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

2011.07.31. 21:41 archfoto

Köldöknéző. Önbejegyzés.




Ez most a blogról és a honlapról szól. Szóval offtopic. Vagy szolgálati közlemény. Vagy ilyesmi.

Az elmúlt két hónapban nem vol új bejegyzés. Ennek több fő oka van, az egyik, hogy nem volt sok kommentálandó érdekesség a nyári uborkaszezonban, a másik, hogy a kisebb jelentőségű de érdekes dolgokat a Facebookos lapomon kevesebb macerával jeleníthettem meg, mint amit egy blogbejegyzés igényel (ld. még: a vénülés lustít). Jóllehet ott tavaly tavaszi belépésem óta valakik letiltatták a honlapom és a blogom egyik címét (ezekről nem oszthattak meg anyagokat a Fbookon, de szerencsére van több cím is) sőt, mikor megkérdeztem a céget (és mások is), hogy mégis miért, nem is válaszoltak. Érdekes. Más kérdés, hogy én is és mások is nagy előszeretettel játszottuk ki a cenzúrát, merhogy azzal azt kell csinálni.

A harmadik ok, hogy sok dolog volt a technikai problémákkal is ami viszi azért az időt. A honlapnak eredetileg 3 címe volt 3 különböző szerveren (mert az első időkben folyton leájult valamelyik és így gondoltam a folyamatos elérhetést megteremteni). A 2008-as gazdasági válság kettőt kinyírt ezért előbb a geocities aztán nemrégen a tar.hu szűnt meg. Utóbbinak alapvető szerepe volt bizonyos anyagok elérhetővé tételében azóta se sikerült teljesen pótolni, ráadásul gyakran találok a lapon még oda mutató linkeket, biztos még mindíg van pár. Új helyeket kellett keresni (ingyeneset, hogy a korlátozott büdzsémet inkább tartalmi fejlesztésre használhassam, ezért nincs saját domainnevem se, utóbbi okozhatott pár problémát az utóbbi időben a lap megtalálhatóságában mikor más címre költözött de az ARCHALTFOTOKONZERV cím alapján a guglin mindíg megtalálható maradt. Mondjuk nem egy könnyen megjegyezhető címet találtam ki...). Az új helyekere fel kellett pakolni az anyagokat stb. ez is helybenjárás.

Idén tavasszal mesélték nekem a felhasználók, hogy az archfoto.atspace.com-ot, ahol a honlap fő változata van, a magyar telekom felhasználói nem tudják elérni. Mivel nem tudtam mit lehet ilyenkor csinálni az NHH-hoz fordultam tanácsért, kb. másfél hónap után válaszoltak, de félreértették (?) a kérdést és arról írtak mi lenne a teendő ha a tárhelyszolgáltatómmal van bajom. Azzal meg nincs, mivel minden egyéb honi és külföldi Internet szolgáltató rendszeréről elérhető, még a telekom német anyacégééről is (a statisztikázó sw. szerint). Megismételtem a kérdést, hát még válasz nem érkezett de a lap pár napja ismét elérhető a t-online adsl-ről is... Addig vicces volt: a honi felhasználók az amerikai szervert használták az amerikaiak, meg az európait. Mindenestre megint bejött a több netcím.

A tar.hu helyett a freewebre raktam a lapot ami viszont pár hete leájult  hardwerhiba miatt , de az ok csak később derült ki, úgyhogy most két újabb helyet tesztelek, amik egyébként is jobbnak tűnnek.

Más viszontagságok: a tavaly tavaszi autórongálás tetteseit (amit a Petőfi dagerrotipes bejegyzéssel kapcsolatosnak gondolok) elkapták. Legalábbis ezügyben tanúnak idéztek a rendőrségre és azt mondták hogy megvan(nak). Ez se volt akármi, idén tavasszal kaptam egy idézést, fogalmam se volt miről van szó (nem tettem feljelentést a rongálók ellen, nem láttam reménytelinek, hogy elkaphatják őket). Fogalmam se volt hát, hogy milyen ügybe kevernek bele és felhívtam az illetékes rendőrt aki azt mondta, hogy telefonon nem adhat felvilágosítást. Na jó elmentem a jelzett időpontban és kiderült, hogy aki beidézett az nincs ott, de azt üzente, hogy háromnegyed óra múlva visszajön. Nem jött. A kollegája akinek a portás szólt, hogy mi legyen, meg a behívómból tudta meg úgy kb egy óra után, hogy nem rabosítania kell... Ezután némi idővel telefonhoz hívtak és elnézést kértek, majd kérésükre bediktáltam mindkét telefonszámomat. És végre elmesélték (telefonon, igaz a saját belsőjükön), hogy a rongálásról van szó amit állítólag egy másik áldozat bejelentett nekik. Ráadásul egy szakmailag fontos, előre egyeztetett munkanapomat cseszték el az egyik múzeumban, amit azóta se sikerült pótolni. Némi hónapok után megint kaptam egy idézést, most végre ott volt az illetékes. Egy szót se ejtett a múltkori esetről és megkért, hogy hozzak egy papírt egy karosszériástól a vélhető kárértékről (amiért persze majd még én fizethetek) ezután előadta, hogy ha tudta volna a telefonszámomat már előrébb tarthatnánk, majd ő is felírta. A címemet és nevemet tudta, arra jöttek az idézések, nyilván a rendőriskolán nem tanítják a telefonkönyvet...

Az eseménynaptár gondolkodás alatt van, túl sok munka van vele és rövid aktualitása miatt elég kevés érdemi látogatóra számíthat, úgyhogy valahogy át lesz dizájnolva, hogy ne vegye el a kapacitást hasznosabb dolgoktól. Erősíteni szeretném a kétnyelvű anyagok szerepét is a növekvő nermzetközi forgalom miatt. 

A következő bejegyzés a Bugaci Kontakt Fotográfiai Tábor nevű fototechnika történeti tábor, idén immár 12. évi rendezvényéről szól. Ez valószínűleg a leghosszabb ideje együttműködő honi közösség ebben a témában.

 


Szólj hozzá!

Címkék: szolgálati közlemény


A bejegyzés trackback címe:

https://archfoto.blog.hu/api/trackback/id/tr983115269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása