ARCHALTFOTOKONZERV

Történeti és/vagy alternativ fototechnikák, fotokonzerválás és minden ami ezzel kapcsolatos: hírek, események, kiállítások, tanfolyamok, mittudomén. A http://archfoto.n1.hu/-s honlapom melléklete aktualitásokról.

HTML

Utolsó kommentek

Linkblog

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2007.05.30. 15:50 archfoto

Sotheby's. Londonban, május 29. Aukciológia.



Na, csak csemegézek belőle.


Alternatív, történeti eljárások:


Kortárs felhasználás itt se. Történeti itt is. A legtöbbért  Alfred Stieglitz ismert képe, a Fifth Avenue télen című pigmentnyomat kelt el. (192 ezer font, kb. 71 millió forint.) Érdekessége, hogy ezt a kópiát a szerző
Heinrich Kühn-nek ajándékozta, akiről épp a május 17.-i bejegyzésben esett szó. Amúgy volt még: dagerrotip, sópapír, (pl.:Fenton) albumin (pl.:Cameron, Atget), guminyomat (pl.:Puyo - megmaradt), pigmentyomat (pl.: Stieglitz, Sudek).

ALFRED STIEGLITZ, 1864-1946 WINTER - FIFTH AVENUE, 1893

Alfred Stieglitz, 1864-1946 WINTER - FIFTH AVENUE  (Fifth Avenue télen), 1893.
 Vintázs. Pigmentnyomat, 38.7 x 28.8 cm
(A kép a Sotheby's oldaláról linkelve.)

 


Magyar vonatkozás:


Kertész, természetesen. Két adagban. Még Magyarországon készült képek is. A legdrágább (48000 GBP, kb.17,7 millió HUF-- 369-ével) igen érdekes eset, ez az egyik  megrendezett csendélet, abból a sorozatából ami Ady párizsi színhelyeinek hangulatát kívánja érzékeltetni -- vagy huszonvalahány évvel később. (Magyar közgyűjteményben is van kópia belőle.) A többi, köztük híres darabok (
Satiric Dancer, Melancholic Tulip, Distortion  sorozat képei, stb.)
jóval kevesebbért keltek el. Volt még Brassaï is (2 kép  3600 ill. 2400 GBP)

 

André Kertész: Ady költemény. 1934

André Kertész: Ady költemény. 1934. Párizs.
 Vintázs. Zselatin-ezüst, 23.6 x 17.6 cm.
(A kép a Sotheby's oldaláról linkelve.)

 

Egyebek:


A legtöbbet, kortárs szerző, Thomas Struth: Musée du Louvre I. című 1989-ben készült, színes képének, 1990-es printjéért fizették. (228 ezer GBP kb. 84 millió forint) Ő egyike a három német művésznek akik a legkapósabbak mostanság (Struth, Ruff, Gursky -- mindegyiküktől volt kép). A látszólag jelentéktelen múzeumi enteriőr, egy szisztematikus fényképsorozat része, mely a világ számos művészeti múzeumában készült és ugyanezzel a témával foglalkozik.

 

THOMAS STRUTH, B. 1954'MUSÉE DU LOUVRE I, PARIS', 1989
Thomas Struth,  1954-  'MUSÉE DU LOUVRE I, PARIS', 1989
  C-print, 139 x 190.5 cm.
(A kép a Sotheby's oldaláról linkelve.)

 


Cartier-Bresson, kép több volt és a mindenféle hamisítási történetek ellenére vették. Bíznak a cégben? És persze, mint mindig, rengeteg régebbi és újabb híresség képei vannak az anyagban. 

A többit a katalógusukban lelhetni - az is érdekes..

 

(Az egyes technikák elmagyarázása a Kisslexikonban.  Mint rendesen. A Struth-ról édemes guglizni egyet mert sok szöveg van fenn erről a projektről.)

Linkek:

Alfred Stieglitz az artportalon
Roger Fenton  a luminous-lint-en angolul
Julia Margaret Cameron  a luminous-lint-en angolul 
Eugène Atget   a luminous-lint-en angolul
Émile Joachim Constant Puyo a MET lapján angolul
Heinrich Kühn a luminous-lint-en angolul
Josef Sudek   a luminous-lint-en angolul
Henri Cartier-Bresson az Artportalon
Thomas Ruff a luminous-lint-en angolul
Thomas Struth  a luminous-lint-en angolul
Andreas Gursky az Artportalon

Az emlegetett technikák elmagyarázása a Kislexikonban.
http://archfoto.atspace.eu/klexframe.html

Szólj hozzá!

Címkék: piac aukcio nemeseljaras


A bejegyzés trackback címe:

https://archfoto.blog.hu/api/trackback/id/tr16472310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása